מרכז עולמי לטיפול וניטור וירוס כופר (RansomeWare)

מרכז עולמי לטיפול וניטור וירוס כופר (RansomeWare)

תופעת וירוס הכופר (RansomeWare) מהווה גורם משמעותי של איבוד מידע ועוגמת נפש רבה בארגון.

מערכות ההגנה הזמינות כיום (בעיקר אנטי וירוס) הנן פאסיביות ולרוב אינן יכולות לנטר את הצפנת הקבצים בעת השתלטות הוירוס על המערכת, אלא אם מדובר על וירוס ישן. מערכות ההגנה אכן הולכות ומשתדרגות, אך יכולות להגן רק על וירוסים אשר כבר נחשפנו אליהם ובתי התוכנה השונים פיתחו את הדרך לאתר ולנטרל אותם בעת מתקפה.

כפועל יוצא, לא ניתן לעצור מתקפה של הצפנת נתונים באמצעות תוכנות כופר במידה ומדובר על ורסיה חדשה של הוירוס, דבר המתרחש בדרך כלל משום שמפתחי הוירוסים משתדרגים באופן מהיר ביותר.

אם כך, מערכת ההגנה היעילה ביותר עבורנו הינה מערכת גיבויים אמינה ויעילה. אנו כמובן יכולים להתקין עבורכם מערכת גיבוי (יש מספר יצרנים של מערכות אילו) והן אכן עובדות ביעילות ומונעות את איבוד המידע ואת עוגמת הנפש ואינן יקרות ביחס לתמורה אתה אנו מקבלים. חשוב לציין כי מערכת גיבויים היא חשובה לארגון באופן כללי ולא רק כאמצעי נגד להצפנת נתונים באמצעות וירוס כופר.

אז אין עתיד???

דוקא יש קרן אור. בעקבות שיתוף פעולה בין מדינתי אשר החל באירופה, בעיקר עם ה- Europol והמשיך לרשויות השונות ברחבי אירופה, כולל משטרת ישראל, מתקיים ניסיון לשים ידיים על הגורמים הפליליים הללו ובמקביל, עד אז, הרשויות מקיימות מערך של למידת הוירוסים וייצור כלי פריצה הזמינים לציבור. הרשויות מבקשות את שיתוף הפעולה של הציבור בשליחה של הקבצים הנגועים ועל ידי כך נאספים הנתונים על מנת להתקרב לאותם גורמים המפיצים את הוירוסים ובמקביל מפותחים כלי פריצה מתאימים.

במידה והותקפתם, אתם מוזמנים להכנס לאתר היורופול הרישמי (שימו לב שניתן להציגו גם בעברית) וכמובן ליצור עמנו קשר באופן מיידי.